friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Torsdag och fredag i Hannover, förberedelser och Hennafest

Publicerad 2016-03-03 16:40:53 i Europe trips, Tyskland,

Torsdag 7/1
Nu ska jag resa till Hannover för turkisk bröllopsfest med en gammal au pair-kompis. Sen ska jag vidare till Berlin för en "weekend" med mig själv.

Jag tog inte incheckat bagage för att jag ville vara ekonomisk, praktisk och snabb men i praktiken blev det mest bökigt. Ingen linsvätska och ingen deodorant kunde jag packa ner. Vid Arlanda gick jag direkt till security check, fel dessutom, istället för att kolla flygtavlan. Där påpekade de att jag måste skriva ut en biljett med kod. Bråttom till andra sidan avgångshallen med kabinväskan hoppandes bakom. Där berättade automaten att mitt flyg var inställt och bytt till ett 1h senare. Så jag fick ändå gå till check in och prata med dem. Jag fick släpa runt på bagaget hela resan med mellanlandning i Frankfurt. Ekonomiskt men inte praktiskt. Nybörjaraktigt!


Efter att jag blivit upphämtad från flyget i en prickad bil utan vinterdäck i ett slaskigt Hannover så fick jag följa med på spa där jag åt choklad och läste om att bli "slimmer" i ett tyskt magazin medan Yelda fick soldusch. 


Vidare mot floristerna där de fick en utskällning för att de tydligen inte längre ville fixa blommorna till festen. 
Hem och träffa hennes gulliga man som inte vågade prata engelska. Synd det för jag vågar inte prata tyska. Vi åt indiskt och packade upp grejer till deras nya lägenhet som för övrigt är billig och inte behövde köas för.
Sen åt vi frukt, nötter och choklad. Man är verkligen gästvänlig och generös som turk/tysk. Yelda lärde oss också vilka danser som gäller :)

 
 
 
fredag 8/1 förmiddag sprang vi mellan affärer för att leta korsett, frukost och pynt innan vi skulle till frisören. Tydligen jag också. Mitt hår har aldrig varit så stylat någonsin med en hel sprayflaska i håret. Det luktar bajs men är snyggt. Yeldas kvinnliga släktingar gick in och ut ur frisersalongen, sminkade varandra och kacklade. 

Turkar har två lager smink. Jag kommer ha mascara och ojämna vingar. Skönhetsångest. Men jag är smalast i alla fall, får jag väl tänka ;). 
Tydligen så passar inte mina skor heller till tillfället, och knappt min korta klänning. Yelda är perfektionist och jag är väldigt enkel...

Vi åkte hem och bytte om, vi åkte med Imads bestman och Yeldas brudtärna för att ta kort vid ett slott (eller vad det var). Även jag var inkluderad på fotograferingen. Det var bara så fint! Jag hade lite svårt att få in att jag var mitt ibland allt, superfin med ännu superfinare brudpar, förberedande min väns bröllop!
 


Efteråt åkte vi alla till McDonalds för sen lunch innan vi åkte hem. Dit kom även bestmanens flickvän och Angelika (också en gammal au pair!!) och brudtärnan sminkade oss. "Inte så mycket", bestämde jag och jag ryste av att vi alla delade borstar, haha. Hon tog mer och mer smink och tillslut blev jag assnygg ;)



När alla blivit assnygga åkte vi mot Hennafesten. Eftersom vi var med Yelda fick vi vänta till sist.
Vi dansade och dansade, och åt och dansade. Yelda och Imad bytte om till rött och fick henna i handen efter någon ritual. Sen mera dans och foto.
Magiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela