friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Söndag och måndag i Hannover

Publicerad 2016-03-03 17:12:52 i Europe trips, Tyskland,

Att man varit uppe och dansat och umgåtts hela helgen betyder inte vila på söndagen ;) Då försökte vi tvätta ur all spray, skyndade oss att vakna till för att åka och säga hejdå till Yeldas släktingar. De hann åka så vi åt stor brunch och brudtärnan kom dit. Vi drack turkiskt mocca som hon spådde i, sen sa vi hejdå till Angelika och Leo :(
 
    
 
Min översättare försvann och det är riktigt jobbigt att inte kunna hänga med-alls-i deras tyska samtal. Jag följde med och kollade på någons garderob som de kanske skulle köpa, sen åkte vi till Yeldas moster där alla pratade turkiska. Vi lämnade av någon annan släkting vid flygplatsen och åkte hem till Yeldas syster (och man och ettåriga son) för att äta lammiddag. Systern pratade tydligen franska fick jag reda på i efterhand...

 
måndagen 10/1 skulle jag åkt till Berlin, men ville stanna kvar i Hannover, vilket lyckligtvis andra också ville :)
Jag umgicks med Yedas man Imad då han var ledig. Vi åkte in till stan och tvättade bilen, åt brunch, försökte samtala så gott det gick, kollade affärer till Yelda slutade och då åkte vi med henne, hennes mamma och bror, och bestmanen till en asiatisk restaurang och åt middag. Tyvärr kände jag mig som en prydnad, de ville mest prata turkiska, ibland tyska och jag bannar mig själv för att jag inte lärt mig/ hållit igång tyskan.
 
På kvällen fixade bestmanen och Imad med att sätta upp en taklampa medan jag och Yelda fixade frukt och massor med snacks. Vi åt och kollade tv. Bestmanen ville ut och röka vattenpipa någonstans (nej tack, jag stannar med Yelda), och när han återvände så hade han en tysk kompis med. Nu gillade ingen honom, men alla är välkomna! Killarna satt och spelade tv-fotbollsspel, något i sig så extremt tråkigt, men hela stämningen och allt var så himla bra! Jag vill verkligen ha det så i Sverige! Yelda hade tråkigt men jag ville inte gå och lägga mig, haha. När klockan var runt tolv så fick gästerna ändå lov att gå och jag, Yelda och Imad kollade Minionerna :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela