friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Lördagen i Hannover, bröllopsfesten

Publicerad 2016-03-03 17:01:12 i Europe trips, Tyskland,


lördagen 9/1 packade vi med oss allt ombyte redan på förmiddagen och åkte direkt till frisören. Nu hade jag ju Angelika som översatte allt åt mig <3 Jag fick en frisör som var på dåligt humör och verkade hata mitt hår. Men han fick till något i alla fall.
 
   
 
Vi blev sminkade igen, hjälpte till att bära baklova ur bilar, bytte om, och åkte till slottet för fotografering. Angelikas pojkvän Leo kom dit, och bestmanens flickvän. Det var lite segare fotografering, och fotografen som jag inte gillade sen dagen innan gnällde på mig. Jag hatar honom för han påminde mig om någon jag ogillar starkt.
      
 
I alla fall. Sen skulle vi åka till Yeldas mamma dit det kom släkt och bjöds på turkisk tapas. Då fick.imte brudparet träffa varandra så Imad åkte med killarna någon annanstans.
Efter ett tag var det lite arabisk tradition då Imad är från Libanon. Folk (männen) kom upp i trappuppgången och spelade något tjutigt blåsinstrument, massa trummor och hämtade upp alla för.lite dans på gatan.
 
   
 
Det blev lite eskort med flera pyntade bilar och vi tutade och åkte runt med varningsblinkers. Runt, runt, runt tills det bara var Yeldas&Imads bil kvar och våran (VIPgästerna), då svängde vi in till McDonalds för dricka, hehe. Vi väntade till alla gäster hade anlänt festen (400 blev 600...).

Det var en mycket större sal på bröllopsfesten jämfört med Hennafesten. Jag satt med Angelika, Leo och bestmanens flickvän som efter en timme gick hem (?). Vi dansade, åt, dansade, åt. Fler som dansade, men ännu fler åskådare den kvällen. Tur jag hade Angelika och Leo! Annars hade nog alla andra gäster den orientaliska rytmen i blodet. Vi missade bröllopstårtan då vi dansade, men det var väl lika bra så mycket som jag åt av annat! 
 
 
 
 
 
 


Jag halvt skojade om att jag ville gå ut och klubba, som sist vi var i Hannover. Mest för att jag inte ville att dagen skulle ta slut! Men ingen fara, bestmanen och brudtärnan, och även Leo och Angelika som skulle sovit på hotell, följde med hem där vi försökte få ur alla hårnålar, åt och pratade till mitt i natten <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela