friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Förberedelser inför ny resa!

Publicerad 2015-10-22 15:25:42 i Costa Rica/ Panama,

Jag har tänkt ett tag på att jag varit ovanligt nöjd och lycklig över mitt liv ;-) Jag vill bo utomlands, prata andra språk och lära mig nya saker. Men just nu är Stockholm så bra!
  Med det sagt så ska jag nu berätta att jag åker till Costa Rica i 5 veckor! Om jag inte kom in på skolan i höst så skulle jag få unna mig en långresa. Det blev snabbt påkommet då hösten kom plötsligt i år ;-)
  Jag åker med Linnéa och planen är att volontärhjälpa familjer på vägen för att få bo och äta gratis. Varför vi valde Costa Rica var för att det verkade vara ett fint land med många aktiviteter, och litet så att vi får se så mycket som möjligt.
  Det har varit mycket planering med biljetter, familjer, hostel, väldigt mycket på jobbet, hem till Dalarna för att hämta grejer inför resan, träffa familjen, försöka träffa vänner, fixa visum för mellanlandning i USA. Jag har varit helt slut :-P Vissa backpackers gillar att ta dagen som den kommer, men jag vill läsa på innan och vara väl förberedd då vi inte har så jättemycket tid på plats.
  Nu kommer Linnéa till Stockholm om två dagar så att vi kan planera ihop! Emellanåt känns det för länge, för stort, för tidigt att åka, medan det emellanåt känns så extremt bra och jag är så taggad!! Äntligen ska min backpacker-själ få uppleva en ny världsdel!

!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela