friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Arlanda till Chicago

Publicerad 2015-10-29 06:36:44 i Costa Rica/ Panama,

Oskar skjutsade oss till Arlanda, så vi var där i god tid (4h/6h innan avgång). Linnéa som trodde att vi skulle få vänta alldeles för länge. Men precis som sist så hade globertrottern inte korrekta biljetter och fick hålla på några timmar med det. Rebecca kom och vinkade av mig och höll mig sällskap medan Linnea försökte reda upp sin röra ;)
  Jag vet faktiskt fortfarande inte om hon kom med (vi åkte olika tider, bestämt sen innan).

Jag är i alla fall framme i Chicago, så coolt! Jag är i USA :D USA! I mitt huvud är klockan 02:20, men jag sitter och äter min tonfisk sandwich,(fick beröm över att jag lagat den själv) som knappt kom igenom tullen! 
  Det var ungefär så läskigt som jag trodde att gå igenom tullen i USA. 

Jag var orolig över att jag skulle få klä av mig naken i ett rum eller råka gå ut i en återvändsgränd-exit eller betala böter för att jag hade med mig bananer. Bananerna tog de bort men mackan fick jag som sagt behålla.

Från att planet landade till jag kommit till nästa gate och tullat och åkt tåg och gått igenom security check tog det drygt en timme. Mitt i allt tappade jag bort min klocka. Den är ny så jag fick gå tillbaka och snällt fråga om de hittat den. Tjejen i security hjälpte mig verkligen men hittade den inte. För den låg i min ryggsäck upptäckte jag nu... :P

Vägen till Chicago var i alla fall helt super! Man fick mat två gånger, vilket jag inte visste så jag åt av min egna piqnique också, vatten hela tiden, te, filmer (Longest Road kan vara den klyschigaste filmen jag sett på länge, men Spy var riktigt rolig!), musik, tv, jag hade även två säten för mig själv och två kuddar! Sas levererar! ;)

Nu snart ska jag vidare mot Houston!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela