friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Yogaklass

Publicerad 2015-11-10 04:51:26 i Costa Rica/ Panama,

5:e november torsdag

Det kändes inte jättekul att träffa mamman igen... Helst ville jag sjukskriva mig men det skulle nog inte lättat upp stämningen ;) 
  Men det gick bra, Linnéa tog henne åt sidan och förklarade och hon sa att det var okej och hon hade nya volontärer på gång. Vi får hoppas på att hon har informerat dem mer exakt vad som gäller. (vi skulle t.ex. ha fått jobba i deras organiska labb, men det fick vi inte)

På eftermiddagen blev det yoga, som en vi mötte på stranden berättade om, som turligt nog ligger där vi bor, eller bara 25 min gångväg... Jag var på yoga med alla 25 amerikaner (det verkar bara bo amerikaner här!) medan Linnéa lånade internet. 
  Jag kände mig sämst, solsåret brände som tusan och jag förstod inte engelskan utan fick hela tiden spana på de andra :P men förutom det så var det så kul och så skönt och efteråt hade jag tankats med massa energi :D 
  Riktig yoga är så mycket bättre än gymyoga! Atmosfären gör sitt också med stora öppna fönster (Costa Rica har inte stängda fönster, bara nät och stora persienner i trä som skydd) och apor och fåglar utanför. 
  Jag skulle gärna yoga där igen, men när vi skulle hem fick vi skjuts av mamman till dem, sen gå resten. Det var kolsvart och det tar ca fem minuter att gå genom djungeln :S

  Mer än en gång har vi fått höra nu att man ska akta sig för att gå i mörker på grund av ormarna :O Men det var häftigt att se massor med eldflugor längs vägen och höra andra djur än de man hör dagtid :D Återigen: det finns sååå mycket djur och insekter här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela