friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Tråkig utgång, förberedelser för Panamá

Publicerad 2015-11-24 01:04:38 i Costa Rica/ Panama,

22 november söndag

Åkte taxi hem med österikerskan vid 04, efter en övervägande skittråkig utgång faktiskt. Jag är lite besviken efrersom jag går ut så sällan och det brukar vara toppenbra. Vi var några stycken som var ute men jag kände mig (och var) väldigt ensam av olika skäl. Kass musik var det också så jag såg väl tondöv ut där jag försökte dansa. Men några få roliga dansstunder tar jag med i alla fall :)

Det var en perfekt bakisdag för de som var det då det öste ner regn i flera timmar. Det var lugnt i kollektivet och även jag passade på likt en sengångare att ligga kvar uppe i min våningssäng med podd i öronen, och inte fören på eftermiddagen tog jag mig segt ner och ut till köket för frukost-lunch-snacks-middag-kvällsmål (japp, allt nästan samtidigt). Vi kollade film, och jag kollade lite hostel i Panama och packade ryggan.

Imorgon drar jag vidare! Jag har trivts väldigt bra här när jag tänker efter. Skön atmosfär och ganska kul jobb. Just nu önskar jag så mycket att jag kunde fortsätta resa flera veckor till! Men jag saknar Sveriges väder och det ska bli skönt att slippa dessa j***a, osynliga myggor! 
www.workaway.com där vi hittade jobben är väldigt bra. Annonser om jobb i hela världen. Jag har redan tänkt ut min nästa resa ;)

Tillbaka till Panama. Jag minns en man i kollektivet i Sandefjord för 3 år sen som berättade om landet och visade bilder. "Ett land man måste se". Jag hade aldrig hört talas om det då, så det kändes extremt långt bort och onårbart. Nu är jag så nära. Jag vill inte åka dit bara för att kunna säga att jag varit där (eller bara för att kunna skrapa på min världskarta) men nu har jag hört så mycket bra om Bocas del Toro, så måste kolla läget när jag är i krokarna!




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-24 21:33:53

Hahaha åhhh skrapa på din karta <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela