friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Sköna, lata dagar i Cahuita

Publicerad 2015-11-15 20:21:18 i Costa Rica/ Panama,

14 november lördag

Betydelsen av ordet semester är våra dagar i Cahuita! Inte livligt, men levande med folk på vägarna, mysiga restauranger, hav, en fin strand i nationalparken.
Vi har ätit medelgott, strosat, hoppat i vågorna (jag), tagit en siesta på stranden (Linnéa), tagit det lugnt. Det har varit varmt och soligt, bättre väder än på västra sidan. Men idag skulle vi upp tidigt för att hikea lite, men det regnade. Costa Rica sörjer väl för Paris <3

Vi har bara legat i hängmattan. Eller några kalorier brände jag bort då jag gick och handlade. Tog sen de inhandlade chipsen och la mig i gungläge i hängmattan igen...

Några andra lade sig också i gungläge, så att säga. Våra radhus-bungalow-grannar valde att ha sex då jag och Linnéa låg en respektive två meter ifrån deras dörr.

Till något annat, jag håller på att klia sönder mig av myggbett. Det finns inte ens några mygg..! Jag kom precis på att en kompis som var i Tanzania sa när jag skulle till Asien att man ska dricka gin&tonic. Antingen mot mygg, eller malariamygg. Eller om det var något annat? Minns inte, men måste snart prova!

Snart ska vi äta. Igår åt jag restaurangmat och fick beröm för min spanska, wohoo (sa ca fem ord, men ändå). Det bli hemlagat idag för det är så tråkigt att gå på restaurang själv :(  Men jag hittade en mask i min nyköpta vitlök! Då jag är sådär lagom sugen på vitlök just nu.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela