friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Ogräsrensning, Panama nästa?

Publicerad 2015-11-20 02:22:58 i Costa Rica/ Panama,

18 november onsdag

Idag jobbade jag och L ihop. Först rensning av ogräs, en av mina hat-sysselsättningar! Jag hatar jord, insekter i jorden, buskar, krattning, allt med det. Solen kom efter 2h så då fick vi istället städa en av lägenheterna som ägaren hyr ut. Lätt som en plätt va, men inte på costaricanskt vis. Primitivt, primitivt och primitivt. Jag vette sjutton om det blev renare efter att vi varit där och fixat.

Efter jobbet var vi trötta, slitna och sega. Vi masade oss i väg till mataffären <3 och stranden på andra sidan vägen. Den är som alla andra stränder vi besökt här: öde, tom, kal. Vi hade förväntat oss någon människa i alla fall, båtar, fruktstånd, vattensporter...
  Jag tänkte bada i havet för att slippa våran dusch, men icke. Jag lyckades få med mig ett lager klistersand på kroppen och säkert massa sandloppor. Denna klåda alltså!!

Jag funderar på att åka över till Bocas del Toro i Panama som är ca 2h bort. Det ska vara fina stränder som är i samma klass som Indonesien, Australien och Tahiti. Frågan är ju om jag hinner dit :P och om det är krångligt med buss/färja/visum/valuta. Sista chansen för surfing.

På kvällen bjöd tyskarna in en så kallad kompis. Han var i 60-års åldern och de satt och åt kakor och chips och pratade förhållande. Normalt.
  Det finns några här som vi inte riktigt blivit bästis med än. Så jag och L har väldigt roligt på svenska när vi måste prata av oss :) Det är väl det roligaste här. Nejdå ;) Men vi har ännu en gång hamnat lite utanför vad gäller stan. Och badrummet är för jävligt i mina ögon. Men det är så bra ändå :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela