friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Nytt ställe, nya möjligheter! Sunkigaste hostelet

Publicerad 2015-11-10 05:26:07 i Costa Rica/ Panama,

9 november måndag

Vi skulle åka till stan för att vänta på bussen/ låna Internet vid 9, sena som vanligt (familjen alltså!), så jag och L hann i stort sett bara skriva till vänner och familj att vi lever, inte boka hostel. L fick (eller tog?) förresten en kram av mamman. Inte jag. 

Vi tog en buss till Palmar Norte, bytte till Dominical-bussen. Den lät något förskräckligt att man behövde öronproppar när den startade, och när den stod still vibrerade sätena så mycket att man fick en rejäl ryggmassage. Efter en kvart gick bussen sönder och vi fick efter ytterliggare en kvart byta buss. 

  När vi kom fram till Dominical var det mörkt, regnigt och vi fick rata vissa hostel för att vägen in var så geggig! Vi valde ett hostel som mamman rekommenderade oss. Nu vet vi att hon ogillar oss...
Personalen är stöddig, det ramlade ner en ödla i mitt hår, väggarna är skitiga, lakanen fläckiga, jord på tospappret, inga handdukar och sist och värst: en masksnigel i min säng! Fy f****n! Och L, som resten av världen, förstår inte min maskfobi (trots att hon själv är liiivrädd för saker). Jag höll på att dö. Nästan. Bara en natt här! Dominical som skulle bli så bra. Hostelet var riktigt billigt så jag kan lätt gå upp i pris. Men så reser jag ju inte ensam...


Önskar jag kunde sova på soffan på altan med Tuss just nu <3

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2015-11-10 07:43:54

Söt katt! :)

Postat av: Tove Lindgren

Publicerad 2015-11-10 08:36:21

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka ett exempel på ämne och ersättning.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela