friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Kvällstankar, bara två veckor kvar

Publicerad 2015-11-16 01:43:56 i Costa Rica/ Panama,

"Jag har aldrig sett dig så stilla i hela mitt liv", sa Linnéa när jag hängt ytterligare några timmar i min favvomatta :) Jag har väl blivit seg av jointlukten från grannarna, tredje på några timmar...
  Nädå ;), men det känns som att det är första gången i mitt liv som jag har riktig semester xD det är det väl inte, men en kombination av värmen, atmosfären och hängmattan gör mig otroligt lat!
  Jag är lite orolig för nya stället där vi ska jobba. Inte för att de kanske inte har hängmatta...men ifall man inte klickar med människorna eller ifall det inte blir som vi trott igen. Inget jag brukar vara ängslig över direkt, det blir som det blir. Och ägaren har fått bra referenser, att allt är jättebra, de ska vara trevliga, familjär stämning, bra plats.  
 Vi ska hjälpa till och bygga på ett hus (lycka-till-spark tack). Det ska vara nära "stan" och stranden dit man kan ta sig till fots/med cykel, mycket runt omkring, så fritiden kan bli rolig ialla fall. Fast egentligen tror jag att det blir jättebra allting :D! Sista veckan med Linnéa om det blir som jag tänkt mig, redan?! Vad fort det gått nu! Sista veckan har vi haft det väldigt bra! Inga diskussioner, inga sura miner. Måste njuta, njuta och ha extra kul!!


Ironiskt att precis när jag skrev det så sa hon en onödig och irriterande grej hehe :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela