friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Inlåsta och ute på hike

Publicerad 2015-11-10 04:56:33 i Costa Rica/ Panama,

7:e november lördag

Det roligaste som hände igår var att jag råkade stänga våran ytterdörr med nyckeln ute. Vi har fått noga förklarat att vi bara har en nyckel och man måste ha nyckel för att låsa upp både innifrån och utifrån. Så ja, vi blev inlåsta och ingen skulle i stort sett ha saknat oss xD . Första reaktionen var ju lite småpanik, men sen tyckte jag att det var lite roligt. Men L fick panik, vi började bråka :S. 
 
 I alla fall, fönstrena har ju inbyggda nät så det gick inte att hoppa ut genom dem, men det löste sig genom att vi hoppade ut över duschen (som ungefär är som en terass ut från badrummet) :)





Igår var vi också runt i "stan" med lilltjejen på höften, för att fråga runt om hike. Corcovado Nationalpark är ju lite av ett måste här i söder, men då L inte vill sova över så lät det bättre med en annan tur, utanför nationalparken där man skulle få se minst lika många djur.

På hiken var vi i en grupp på fyra med en lokal guide. Det hade varit häftigt att se tapir, jaguar eller något sådant djur. Men vi fick se bland annat en giftorm, en sengångare, apor och smaka friterade löv, coolt nog :)

Vi kom hem 12, så nu är det några timmar kvar att rulla tummarna på innan mörkret kommer ;). Jag ska väl ta och fortsätta lyssna på fåglarna och kolla om ödlan är kvar i trädet bredvid mig, sen ska vi faktiskt bryta vårt nomadliv och kolla på en film på datorn Linnéa hade.

Förresten, huuur lyckades jag packa 2 mörkblåa linnen och ett mörklila, en blå shortsdress och en mörkblå t-shirt..?! Och en blå keps. Det blir väldigt varierande bilder. De flesta kläder sitter ganska tight också, och det är extremt fuktvarmt här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela