friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

In till stan, ändrade planer

Publicerad 2015-11-10 04:42:00 i Costa Rica/ Panama,

4:e november onsdag

När vi skulle sova igår, oj oj oj. Trötta vid 18 som vanligt, men höll ut till 20. Då sak i taket, högljudda fåglar, saker som stampade på taket,det, men sa till Linnéa att jag bara vill stanna här en vecka. Hon blev besviken eller något. 

Vi var till mammans jobb och lånade wifit. Eller vi vaktade barnen samtidigt så fick inget gjort. Sen var vi på stranden med barnen och hade mysig picnic och kollade krokodiler (äntligen!). Det var kul och jobbigt, tror jag hade feber och är förkyld. Hur går det till i tropiken?

När mamman kom (jätteförsent, övertid?) så hade hon med sig glassar-3 stycken. Jag och Linnéa blev utan och satt bara och väntade på att de skulle äta upp... Hon frågar oss inte direkt hur det har gått eller vad vi känner, hon kör sitt race. Hon är också ganska kall och helt ointresserad av oss.

I bilen så berättade jag att jag inte ville vara kvar här en vecka till, men att det inte beror på regionen eller familjen utan tiden. "ok, cool, I understand you wanna see more then this". Linnéa var då ute och köpte grönsaker. 
  När det sen var min tur att hoppa ur bilen, och Linnéa satt kvar hade tydligen mamman blivit arg och undrat vad som stod på, varför jag ville åka. Men när jag hoppade (stor bil) in igen så blev det tyst :(
Förutom att båda gick på mig med frågor som "vad exakt är det för något du vill göra som inte finns här, ge exempel. Det finns massor att se och göra här". 
  Men jaaa, om man gillar skog, och det har Dalarna också. Och det är inte bara mitt "fel" att det är tråkigt, Linnéa vill inte göra något som kostar.

Jag och Linnéa har typ pratat ut nu, och hon tycker ju som mig om stället och familjen! Jag har fått henne att planera med mig konkret på papper dag för dag nu. Det är så jag vill ha det. Jag vill inte sitta och stirra på träd i väntan på nästa dag... Det är bättre att bo i en stad nära stranden, då kan man surfa och shoppa, vara mer flexibel, träffa lokalbor, äta Costa ricansk mat. Det verkar nästa jobbstad vi ska till ha. Hoppas jag ;) :)









Jag har gjort för många misstag vad gäller platser, jag lyckas alltid hanmna på landet (vill ju inte sakna Stockholm...). Så note to self: KOLLA UPP platsen innan. Dock hade imgen förklarat vart vi skulle bo i mailen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela