friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Hike i Cahuitas djungel

Publicerad 2015-11-15 20:39:49 i Costa Rica/ Panama,

15 november söndag

Klockan ställdes på 06, lite seg start men vi kom iväg och gick faktiskt alla 9 km runt nationalparken och tillhörande strand. L ville vända då hon varken hade vatten, myggmedel eller pengar med. Vi fortsatte gå ändå. Vaaaarmt var det! 
  Det var en ganska liten och väldigt lättillgänglig park så man behövde ingen guide och inträdet var donation. Men en som jobbade där råkade gå före oss så vi frågade lite om djuren och han var snäll och pekade ut två ormar och två sengångare! Djuren är supersvåra att se. En orm satt i en buske och såg precis ut som en gren! Jag är stolt över att jag själv upptäckte en apa (som hade 10 apkompisar runt sig som jag först inte såg :P). 
  När parken tog slut behövde vi först gå någon kilometer till, och sen ta en buss tillbaka till Cahuita. Vi liftade istället. Någon sa att Karibiensidan inte var liftarsäker, det stämmer nog inte. Men vi är försiktiga förstås.
  Nu, och resten av eftermiddagen, blir det hängmattan igen. Jag älskar den! Möjligtvis en springtur på stranden senare, men då får L ta initiativet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela