friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Framme i Cahuita och Karibien

Publicerad 2015-11-15 20:17:26 i Costa Rica/ Panama,

13 november fredag

San José, vulkanerna och hela mittenpartiet av landet ligger på en höjd. Där är temperaturen så behaglig! Bara om det var för en natt i San José var det skönt att slippa värmen. Så fort vi åker neråt mot "normalhöjd" så blir man matt och svetten bokstavligen rinner. Sjukt jobbigt, men nu ska vi stanna ett tag på samma ställe så vi kan packa upp badkläderna :D om inte planerna ändras så blir det Cahuita i fyra dagar.

Bussen hit stannade av okänd anledning då och då och stod stilla i kanske 20 min. Det gjorde att resan som skulle ta 4h istället tog 7h! Min massäck blev tråkig, L satt längre fram, och min radio hade inget batteri... Men nu ska vi inte åka långbuss mer!

Hostelet var för första gången inte som booking beskrivit det, men det duger väl (= gott och väl). En liten trång radhus-bungalow med utsikt över ett grustag xD Ägarna är i alla fall jättegulliga.

I Cahuita känner man karibien-rytmerna, ni vet. Inte heller ett stort ställe, bara en huvudväg med massa restauranger och havet runt hela "byn". Varenda ställe har varit litet, nästan övergivet lugnt så vi börjar undra om hela Costa Rica är så, att verkligen huvudsyftet med en resa hit är djungeln och djuren. För i Cahuita, som på de flesta ställena, finns en nationalpark och naturreservat. Eller så är det helt enkelt för att det är lågsäsong.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela