friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Fint hostel i Puerto Jiménez

Publicerad 2015-11-02 15:00:16 i Costa Rica/ Panama,

Hostelet vi bor på är verkligen fint! Eller det var mörkt när vi kom så jag ska snart ut och se mig omkring. Vi vaknade till ett jättefint fågelstim :D inte en fågel som kraxade utanför fönstret, utan olika fina ljud från hela trädgården. Och en katt.
  Vi fick skjuts från busshållplatsen, tack gode gud! Det ösregnade och vi visste inte ens åt vilket håll vi skulle gå. Receptionisten var jättegullig och sällskapssjuk. Jag villr bara springa till duschen, Linnéa ville sova, han ville informera. Han jobbar som guide i Corcovado nationalpark.
  Vi ska förhoppningsvis följa med och mata krokodiler efter frukost (som han gått och köpt efter våra önskemål...)!! :D

Costa Ricaner- ticos, verkar väldigt vänliga och snälla!



Vi bor vid palmerna, huset och flygplanet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela