friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

En vanlig jobbdag i Cocles

Publicerad 2015-11-21 02:03:33 i Costa Rica/ Panama,

19 november torsdag

Idag fick jag kratta bland stenar. Och hälla löv över komposten. Sen skära bort döda blommor och blad med en kökskniv. Jag såg inte vilka som var döda respektive levande, men jag högg bort lite grönt här och där och sa sen att jag var klar. Sista uppgiften blev att måla tak, på entréplan, med en av tyskarna.Mycket roligare än det ovan!

Linnéa tvättade kläder med en riktigt konstig maskin som på allvar tog +3h, hon fick en utskällning också av kanadensaren då hon "snodde" en tändare från ägaren. Jag tycker kanadensaren är gullig och är duktig på att hålla ordning, hon hatar honom, hehe. 

Annars har jag gått på stranden med kameran medan L sprungit. Anledningen till att jag inte sprang var helt enkelt att jag inte ville duscha ;) Handling hann vi med också förstås. Att gå i mataffär är en av mina hobbies har jag märkt! Vissa gillar shopping av kläder, vissa gillar mat ;) 

Mer har vi inte gjort. Filosoferat om livet och resan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela