friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Onsdag torsdag Paris

Publicerad 2014-11-28 18:59:00 i Europe trips, Paris,

Tentaveckaaaa! För mig blir det Paris! Tvivlar på att jag pluggar mer i Paris, och klarar jag inte tentan så vill jag ju ha haft det bra under veckan :)

Extrem dimma hela onsdagen men vi flög (45 min sena) ändå. Jag sa till Malin att jag skulle landa på Charles de gaulle, vilket var fel upptäckte jag när vi var framme. Jag tog mig för ovanlighetens skull helt problemfritt till Voltaire efter tre byten.
Båda mobilerna krånglade dock och jag hade inte Malins adress, men det gick ändå.

Fina Paris! Lite pinsamt att prata franska faktiskt men de förstår i alla fall :)
De bor i en gullig tvåa utan hall och med knappt ett litet kök.

Malin var i skola och jag promenerade mig trött i 4h och satte mig tillslut på Bibliotèque Nationale de France och pluggade.
När hon slutade (tidigare!) möttes vi upp i skymningen och kollade jul-och djurbutiker, åt middag, gick till Notre Dame, Montparnasse-tornet som tyvärr hunnit stänga, Eiffeltornet tills det började blinka.
Vi lyxade även till det med choklad för 50 euro per kilo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela