friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Lördag i Paris

Publicerad 2014-11-30 13:33:14 i Europe trips, Paris,

Middag åt vi kl. 23 eftersom vi tänkte att vi antagligen skulle vara uppe länge. Vilket vi var- till kl. 5. Såg på Idol och pratade. Jag sa att Malin kunde väcka mig om jag sov för länge. "Vad betyder länge?" "Innan det börjar skymma" och så skrattade vi så vi dog xD

Kl 15 vaknade vi...Det hade ju faktiskt inte börjat skymma ;)
Vi åkte till L'Arc de triophe, underskattat fin och jag tycker Eiffeltornet kan ta för mycket uppmärksamhet :P. Vid Triumfbågen började en flera kilometerlång julmarknad där vi gick hela kvällen och åt massa socker. Vi tog paus i en biosalong och såg Samba, en superbra fransk film, 9 euro. Vi valde godis så länge så när filmen började fanns det inga dubbelplatser kvar. Jag frågade snällt om folk kunde flytta på sig, vilket inte var uppskattat, men vi kunde sitta bredvid varann tillslut efter några suckar. Vi var också på en så sjukt rolig 5D-film, 6 euro!
Vi hade bestämt oss för att gå ut på kvällen. Men när vi klev av tunnelbanan hemma så upptäckte Malin att mobilen var borta. Vi gick igenom hur den kunnat försvinna eftersom vi kollade bilder på den under metrofärden. Garanterat stulen! Så istället för utgång blev det att försöka få tag i den (mm lycka till!) och kolla serie. Till riktigt sen kväll :)

Jag älskar att vara här!! Människorna, förutom de uppenbara idioterna som flirtar eller snor mobiler. Jag älskar att inte behöva planera ett enda dugg och bara vara. Allt är så vackert upplyst. Himla bra semester :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela