friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Fredag i Paris

Publicerad 2014-11-28 19:04:00 i Europe trips, Paris,

Fredag, planerade att hälsa på min gamla värdfamiljs farmor och farfar. När jag slog upp adressen gick det inte att hitta den. Så jag åkte till Montrouge-området och hoppades på flax. Jag gick runt och letade bibliotek, sen internet men mun mobil dog lite då och då. Jag kunde ju inte ge upp!
Och så! Hittade jag en karta där deras adress var med! Jag ringde på, hon förstod inte vem det var men släppte in mig i porten. Sen gick jag upp och ner och försökte räkna mig till rätt trappa och dörr (onumrerat plus inga namn). Efter en kvart så plingade jag bara på och skulle fråga vart jag var. En hostig tant öppnade som jag inte kände igen men hon var Madame N så jag sa att jag var Frida, svenskan. Efter ett tag förstod hon och blev helt rörd <3 jag hade kommit rätt :)
Vi hade inte setts på exakt 7 år så det var superkul att äntligen ses och prata om det som hänt. Hon visade bilder och bjöd på yoghurt och sen skulle hon tyvärr iväg :(
Men så trevligt!

Senare åkte jag till Les Halles, kollade present till Malin och satte mig på det största bibliotek jag sett (vid Centre Pompidou) tills jag och Malin åkte tillbaka till Montparnasse-tornet för att se utsikten över Paris :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela