friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

En höst i Stockholm

Publicerad 2014-11-28 18:46:00 i Stockholm,

Bodde hos Gänget i U-V, på deras golv i cirkus en månad. Vi hade det så kul och kunde äntligen prata så fort vi behövde, skratta tillsammans. Kände också hur jag åt deras mat, snodde deras egentid. Arbetssökande. Men jag har nog bara varit arbetslös max en månad :) Jag och Becca gick på visning, efter visning. Hos veganska yogis, ett nyblivet kollektiv, en snäll hundvänlig tant, en doftande invandrarlägenhet....och så vidare. Tillslut hittade jag Pias rum, helt perfekt i läge, pris och utbud. Men hon ångrade sig så jag flyttade in i södra Stockholm hos Alexandra. Varför minns vi inte men Alexandra var en rolig hyresvärd. Jag kom in som reserv på etnologi A, Södertörn, och heltidsjobb på Pressbyrån. Det blev för mycket märkte jag, så det blev deltid i stället- på Pressbyrån OCH 7eleven.... Pia hörde av sig efter en månad och jag bestämde mig för att flytta dit istället. Skolan blev tråkig och bara svårare. (Vet ni hur svårt det är? Hur många timmar man lägger ner på ALLT som har med skola att göra?!). Jag jobbade 45% och studerade när jag fick tid och hade myskvällar hos Gänget. Jag var hem till Dalarna två gånger, träffade Britta i Farsta, Blommorna i Uppsala, gudföräldrarna i Bålsta. Jag reste till Malin i Paris och upptäckte, återupptäckte, hur glad "utlandet" gör mig! Andra språk, vanor, människor... Man måste byta miljö ibland!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela