friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Tåg mot Oslo

Publicerad 2014-05-08 14:40:01 i Jobb i Norge,

Nix. Linnéa satt inte på mitt tåg. Hon sms:ade på natten om att hon inte kommer hinna åka alls på onsdagen för lite olika (icke plötsligt uppkomna) grejer. Jag har fått så bra tålamod och tar inte saker så seriöst längre. Men glad blev jag väl inte. Ni vet det här med att vara självständig och modig? Det klarar jag. Att resa med någon och klara av motgångar och disskutera lösningar. Det vill jag göra mer av.
Det fanns ungefär en anledning till att det blev Norge igen.
Nu vet jag inte hur det blir.
Nästan så att jag hade lust att gråta (bara nästan), om jag inte fått trevligt sällskap på Stockholms C :)





Jag säger ändå Allt löser sig.



Hade inte bokat platsbiljett för en 6h resa. Vem tänkte åt mig där ? Inte skulle väl jag snåla in så?
Efter en flyttning till en plats i den trånga korridoren och långa telefonsamtal så kom en snäll kontrollant och sa att jag kunde sitta i en kupé. Helt ensam satt jag där inne och sjöng, läste och åt god massäck :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela