friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Mot Molde, men vänta, ännu lite motström

Publicerad 2014-05-11 21:28:23 i Jobb i Norge,

Onsdag 7/5
till söndag 11/5

Ska sammanfatta det hela med...ja, vart ska jag börja?
Linnéa övergav mig (var min känsla) så jag bokade flygbiljett och var beredd att klara mig själv. Då blev hon förtvivlad och ledsen över att jag ändrat planer i sista minuten och inte berättat. Jag å andra sidan såg ju det hela från en annan vinkel. Bra kommunikation där.... Lite missförstånd, oklarheter, tvivel och så vidare, utan att direkt reda ut något. Hon visste tillslut varken upp eller ner och jag drog till flygplatsen.
Väskorna förbannat tunga, vilket visade sig vara rätt då jag fick övervikt.
Men innan den så missade jag ett tåg, tröstade mig med att äta en chokladkaka som skulle varit en present. Jag fick lov att checka in två gånger och Norwegianpersonalen stod bredvid och ville inte hjälpa till. Är det "self service" så är det.
Ryggsäcken åkte iväg och nästa problem blev ju då övervikten. Det gick inte att slå ihop den lite lättare ryggsäckens vikt med väskans, så jag skulle betala 400nok extra. Provade att prata mig ur men nej.

Stod där. Kollade på klockan, kollade säkerhetskön och skrev till Linnéa om råd. Inget svar så jag följde magkänslan som för en gångs skull sa något.

Satte mig på en bänk då jag inte fick tillbaka ryggsäcken som ju försvunnit på bandet. Väntade tills jag faktiskt kastade 1500 kr i plurret och missade planet med flit. Kändes som ett tomt blad framför ögon : Jag kan göra vad jag vill!!

Men vad?
Jag var så less på allt just då. Ni vet, när man planerar, har visioner och allt bara går emot en. I vanliga fall skulle inte mycket stoppa mig. Men varför ska man kämpa så hårt, och ensam med allt? Kanske ska man göra något annat då?
Det är ju inte ett val på liv eller död :). Så jag kände att Oslo får det bli.

Linnéa blev dock ännu mer förvirrad och bestämde sig för att inte dyka upp på hela helgen (cheferna är ju inte där över helgen så då kan man inte söka jobb).

Checkade in på ett nytt topp 5 bästa boendena: Anker Apartement!! Sköna sittgrupper, tv-hörnor, stor lobby, rent, billigt och sånt där bra.
Jag har mest suttit och letat jobb, ringt runt, mailat, fixat lägenhetsvisningar. Tagit det lugnt och börjat på Norgedieten :P (dvs dyr mat så man äter ju inte 5 ggr/dag).
Jag har "jobbat" så intensivt med att få livet (oj så dramatiskt det lät) att rulla på att jag varit så trött att jag gått och lagt mig kl.18! Jag har blivit lite mer säker på att pluggtiden närmar sig och inom vilket ämne! Jag har också funderat på hur underbart livet är som är så oförutsägbart och spännande ;D

Jag vet ju fortfarande inte om min kära och saknade vän dyker upp. Men imorgon har vi visning på ett dyrt rum (om man betalar själv) så jag hoppas ju att jag får sällskap!



Ge aldrig upp och tänk positivt så blir det oftast bra!
Kram!


Pappa jag fick ut ryggsäcken. Jag blev skickad vidare och vidare men tillslut kunde jag hämta ut den, gratis och utan att hamna i finkan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela