friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Mot en sommar i Norge

Publicerad 2014-05-06 20:52:49 i Jobb i Norge,

Lämnade Linnéa vid tunnelbanan kl.5 efter 0 (noll!!) timmars sömn. Gick sen runt och åt frukost till mitt flyg gick vid 13.

Hem från Barcelona tisdag kväll. Umgås och mysa med halva familjen <3 En vecka senare dags för "flytt" igen.
Det sista jag ville men lång historia kort så blev det Norge med Linnéa. Inget boende och bara bokat halva ditresan, men fyra jobbintervjuer.

Checka tågbiljett, sms:a Linnéa, kolla hostel eller gratis returbil eller flyg eller buss, hitta lägenheter under 10 000:-, bestämma visning, maila couchsurfare om boende, bestämma om jobbintervjuer, packa.
L så nervös. Jag försökte göra allt detta samtidigt som jag umgicks med gänget. Lite mycket sista dagen.
Men spännande ska det bli! Hoppas bara att L sitter på tåget när jag hoppar på imorgon kl 8:30...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela