friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Inflytt Oslo

Publicerad 2014-05-17 09:47:10 i Jobb i Norge,

Bott på hostel nu i 5 nätter, egentligen ett halvår ;), så tröttnade verkligen på att inte kunna göra sig iordning ordentligt och packa upp och ner varje dag. Byrå/garderob- underdkattat!
Jag och Linnéa lyckades inte komma överens så jag flyttade in i ett delat rum med två andra tjejer. Jag tog lite första bästa men det var via ett svenskt företag som hade en proffsig hemsida och bra fördelar.
När jag sen flyttade in kom det upp både det ena och det andra om företaget från tjejerna jag bor med. Inte heller det mest renoverade eller fräschaste jag sett. Men det blir lätt så när man bara tänker på pengar! Och vi bor 15 st här..!

Men jag har en säng och kan i alla fall packa upp lite, och laga billigare mat än mackor :)
Har också 5 min till Narvesen (Prrssbyråns syster) där jag ska jobba varannan helg och vissa veckodagar. Fick också jobb på Joker (kusin till Ica to go?) två dagar i veckan. Och ett dagisjobb har hört av sig.
Även ett fjordhotell men i en annan stad, och tre jobb räcker ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela