friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Travel plan

Publicerad 2014-03-21 21:51:03 i Backpacking i Indien,

Reseplan
När jag inte ens lyft från svensk mark hade jag sååå många visioner och planer (om något, lite förvirrade) om reserutten.
Ville till Kambodja, Vietnam och Laos etc. Men alla reser dit, ville hellre göra MIN resa... Sen Bangladesh och Hongkong.
Sen har Indonesien och Filippinerna, om det finns kvar, snurrat i huvudet för dykning och surfing. Nya Zeeland var planerat för att hälsa på Linnéa. Även funderingar ifall min och Linnéas Centralamerikresa skulle sitta ihop med denna.
Oftast när jag har tråkigt så vill jag bort så fort som möjligt och kollar biljetter.

Slutligen så blir det "bara" Indien och Japan. Är så nöjd med det och så tacksam för att jag fick chansen, eller tog den eller hade tur, för att jag kunde åka hit! Man behöver inte se allt på en resa.
Och alla som inte följde med *** er!!! Det är oftast helt fantastiskt :D

Travelplans
When I hadn't even gone away from Sweden I had sooo many visions and plans (a bit confused maybe) about the trip.
I wanted to go to Cambodia, Vietnam and Laos for exemple. But everyone does that route, I wanted to do MY trip..
Then Bangladesh and Hongkong. Also Indonesia and the Phillippines for surfing and diving. New Zealand was planned to visit Linnéa. I thought about if our Centralamerica-trip should be directly after Asia or not.
Often when I'm bored I want to go to another place and start to loik for other countries.

But finally I'm "just" discovering Thailand, India and Japan. I am so happy with that and so thankful that I got the chance, or took it, or was lucky to go here!
You don't need to see everything at once.

And to all of you who didn't join me *** you!!! Most of the time it's just wonderful :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela