friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Shanghai 22 Februari...

Publicerad 2014-03-21 22:23:41 i Backpacking i Indien,


I 20h. Känns så coolt att vara här!!

På flygplatsen följde en kines mig ut och in, upp och ner till ett folktomt ställe "här är din buss" sa han.
Men en buss kom och plockade upp mig och ingen begärde pengar.

Folk på stan ville inte prata med mig. Inte ens svara på frågor utan bara tittade bort och skakade på huvudet :( Jag bodde på ett flygplatsnära hotell, så jag anar att det inte var i turiststråken.

Inte alls det lättaste kan jag tala om, när alla skyltar är på kinesiska! Jag lyckades få tag i middag i alla fall, en pluttrestaurang bland ungdomar. De förstod inte mig, jag förstod inte dem, men de gav mig en korg och pekade på en kylskåpsliknande grej. Man skulle plocka ihop sin egna mat som de sen friterade :) så himla kul! Jag gick och luktade och hoppades på att det jag la i korgen inte var hund eller katt..

Hittade massa affärer. Kineser har så fina kläder och skor!
Och jordens sötaste barn!

Gick i en mataffär som jag gör i alla länder. Är det bara jag eller är det inte superkul att gå runt och kolla på mat..:P?!

Kylan var isanande. På natten blev det AC på 25 grader och strumpor.

Roliga Kina. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela