friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Delhitåg 18-20 februari

Publicerad 2014-03-21 22:03:07 i Backpacking i Indien,


Lyckades undkomma indiern men han hittade mig i centrum. Han skjutsade gladeligen runt mig till ställen så det blev ju bra. Han hade kredit på juice-och teshopar där hans kompisar jobbade, så jag drack 4 granatäppeljuicer och två starka ten och hoppas på att förkylningen ska släppa :)
Under dagen började han bete sig exakt som alla andra omogna indier, så behöver inte ens skriva. Suck.

Klockan 15 skulle jag skicka hem tre påsar med grejer. Då säger posten att jag får komma tillbaka nästa dag för de har redan så mycket paket :O Och så stänger de inte fören 16:30. Indierna gör sina egna regler :P

Det var väldigt svårt att hitta rätt buss till tågstationen. Ingen ville hjälpa till. Mitt huvud sprängde. Jag kom fram ändå och fick spendera 4,5h på tågstationen. Myggen har nu ätit på hela mig så det enda stället som var kvar var på kinden.



Tåget sen. Inget SJ direkt x'(
Tre liggsäten. Det första sitter alla på, det mittersta lutar sig alla mot, det tredje har man bagaget på. Alltså på dagtid då man sitter. Äckligt, trångt, öppet.
Jag sover med en barnfamilj så bebisen har dreglat där jag ska ha huvudet. Och de ovanför mig vill sova innan tåget ens lämnat plattformen, (då får vi vika ner deras bädd) vilket gör att om jag vill sitta upp så måste jag ha nacken vikt i 90°. Hoppas att kedjorna håller, annars kommer jag få mamma, pappa, barn på mig inatt. Upplevelse var det va :)

Sov hårt och lätt, haha. Sne och stel var jag vid 9. Dagen var skittråkig. Åt lite nötter, åt banan, åt friterad mat från säljarna som kommer förbi var tredje minut. Skönt ändå, att slippa röra sig- i Indien gör alla allt åt dig ;) Tittade ut på ett oskiftande landskap, lyssnade på skrikande barn.
Två tredjedelar av resan har snart gått och mitt toapapper har nu tagit slut. Så får numera snyta mig i Extras gamla korsord och frågesport :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela