friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Zipline, Chiang Mai. 17-18 oktober

Publicerad 2014-01-15 05:40:00 i , Backpacking Thailand,

Stannade en extradag för lite mer aktivitet :) Zipline=linbana. (Personalen på hotellet var för övrigt supersnälla med att omboka mina fortsatta biljetter.) Vi åkte på linor mellan träden i djungeln. Trodde det skulle vara supercoolt och killa i magen. Det var ju väldigt fin utsikt, men inte läskigt alls :( Och vädret var uselt. Regn från morgon till kväll. Men träffade två trevliga amerikaner bland träden :P Kvällen tillbringades på nattmarknaden som var oändlig, så jag hade något att göra. Och hittade världens bästa bokaffär med billiga reseböcker.Dagen efter var sista dagen i Chiang Mai. Hade ju inte vart så mycket i själva staden, så gick runt lite, gick på café, tog lite kort. Orkar inte springa runt (eller ta tuktuk) till alla sevärdheter, de hade ju några palats, utan gillar som sagt att använda benen och bara gå förbi saker som råkar komma i min väg.Det regnade även den dagen så jag var blöt uppifrån och ned, väskan var blöt utifrån och in och jag skulle sitta på en buss i 11h. I stayed the extra day to do some more activities :) (The staff at the hotel was by the way really helpful to call and changes dates etc!). We flew on lines between the trees in the jungle. I thought it would super cool and tickle the stomach. It was an impressing view, but not scary at all :( And the weather was awful. Rain from morning to evening. But met some nice americans in the trees :P I spent the evening at the huge night market, and found the best book store with cheap travel books. The next day was the last day in Chiang Mai. I hadn't been to the centre, so wqalked around, took some pictures, ate at cafe. Didn't have the energy to run around (or go by tuktuk) to all must-see things, but there were a lot of them. I like to use my legs and walk around without a plan and just pass things that happen to be there. The rained continue this day: I was wet from top to toe, my bag was wet inside out and i had to sit on a bus for 11h.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela