friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Trekking, Chiang Mai 14-16 oktober

Publicerad 2014-01-15 05:37:00 i , Backpacking Thailand,

Trekking i djungeln: en tråkig grupp med blandade nordeuropéer i, bästa guiden, elefantridning, vandring, squattoalett i ett skjul, ingen tvål på två dagar (vet ni hur ofta man använder tvål under en dag?!), hälsa på i gamla byar, äta exotiska frukter direkt från träden, mer vandring, bada i vattenfall, få fotmassage, tälja maruijanabång, sova på golvet i ett öppet hus, sitta vid kvällselden och lyssna på någon som försöker spela gitarr, leka pinnlekar, åka bambuflotte... Efteråt var vi alla sugna på hamburgare och överens om att aldrig göra om detta. Men jag är så glad att jag gjorde det! Mina favoritdjur är ju inte insekter direkt. Det var både kul och extremt jobbigt att vandra. Tror nog att alla skulle behöva komma bort från stressen och göra trekking ibland; att leva i naturen utan elektricitet som folk faktiskt gör i vissa delar av världen. Trekking in the jungle A boring group with mixed north europeens, the best guide, elephant riding, trekking, squat toilet in "skjul", no soap in two days (you know how much soap you use in a day..?!), visit old villages, eat exotic fruits directly from the trees, more trekking, baths in waterfalls, foot massage, make marruijana bong from wood, sleep on the floor in an open house, sit by the night fire and listen to someone trying to play the guitarr, play with sticks, float on a bamboo boat... After all this we all wanted to eat a hamburger and agreed to never do this again. But I am happy that I did it! My favourite animals are not exactly insects. It was really fun and really hard to wander. I think everyone needs and should get away from the stress and do some trekking; live in the nature without any electricity like people actually do in some parts of the world.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela