friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Sista timmarna i Thailand 30 oktober

Publicerad 2014-01-15 06:05:00 i Backpacking Thailand,


Bye bye Koh Tao. Tre veckor i Thailand blev det. En liten ofräsch mellanlandning i Bangkok efter 3h båt-och 7h bussresa igen (ni som vill se både norra, centrala och södra delen, här får ni ett tips: börja inte i den centrala delen - Bangkok, transporterna är inte roliga).
Dock åkte vi VIPbuss med breda säten, fika och vatten :) sov ganska gott.

Mellanpausade i Chumpon också. Såg väldigt lite i mörkret men verkade gulligt med mycket fler riktiga affärer, folk pratar inte engelska och stirrar. Kände mig ganska udda.

Nu hej hej Mumbai. Hjälp, nu är jag rädd. Eller lite skräckblandat lugn. Har hört så mycket hemskt om det och så mycket bra så får ju ta reda på vad jag tycker och undvika starkt att bli övergripen.

Fokuset (viktigt med fokus för att inte bara lalla runt) är att uppleva atmosfären, prova fler vattensporter, testa yogalivet och jobba med någonting. Känner att jag längtar efter att göra lite nytta. Herregud vilken dålig backpacker jag är!

Förbokat rum också såklart, vilket tog mig flera timmar att gå igenom bilder och rescensioner.
Har läst att Goa har mycket ormar. Så det blir då ingen dålig bungalow för mig igen.
Stannar sex nätter i Mumbai för att inte stressa mig igenom den explosiva staden.
Last hours in Thailand bye bye Koh Tao. Three weeks in Thailand complet. An unfresch connextion in Bangkok after 3h boat-and 7h bus trip again (an advice for those who want to see north, south and central: don't start in the central, the transports are not funny). Though this time we had snacks, a VIP bus and water. Slept quite good :) Stoped in Chumpon where I could only see darker, but seemed like a cute city with more real shops, people not speaking English and staring. Felt odd. Now hello Mumbai. help me, I am scared! Or thrilled calm. I've heard so many bad things and so many good things about it. So guess i have to find out on my own and try not to be attacked. The focus (important with goals, so one is not just wasting around) is to feel the atmosphere, try more water sports, try the yoga life and work with something. I am longing to do some work. God, such a bad backpacker! i have already booked a room of course, which took hours to go through pictures and reviews. I have heard that Goa has a lot of snakes. So no bad bungalow. i will first stay 6 nights in Mumbai to stress free see all of the explosive city.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela