friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Koh Tao 27 oktober

Publicerad 2014-01-15 06:02:00 i Backpacking Thailand,


Just ja...behöver ju en täckande försäkring för dykning och vet inte om jag har det. Så väntar på att min snälla mamma ska fixa. Under tiden är jag rastlös och går på samma gator för 100de gången. Koh Tao är inte lika underbart ovan ytan ;)

En promenad i ösregnet blev till en eftermiddag på hotellrummet med lite planering. Rummet känns som min lägenhet!
Blir less bara av tanken att förflytta mig. Buss och båt tillbaka till Bangkok igen. Sova där de två sista nätterna innan det blir Indien!

Fast först en extra natt i "min lägenhet" och kanske hinna med ett fristående fun dive eftersom jag inte hinner ta en kurs.
Oh..riht. i need an assurance for diving and i don't know if mine covers scuba diving. So have to wait for my nice mother will look it up. while waitinf I'm restless and walk on the same streets for the 100th time. Koh Tao is not that fascinated above surface ;) One rainy walk became a relaxing afternoon at the hotel room with plan making. The room feels like my (dream)apartement and just the thought of packing and carrying make me tired. Bus and boat back to Bangkok Sleep there the last night before India! but first maybe a fun dive since I don't have anymore time to take the course.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela