friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Koh Phagnan 20 oktober

Publicerad 2014-01-15 05:52:00 i , Backpacking Thailand,

"Och varför åkte jag dit?" frågar jag mig själv fortfarande. Hela den ön kretsar kring fullmoon partysen som de har där, ialla fall där jag var. Varenda affär till exempel, säljer bara grejer med alkoholskämt och kläder med fullmoon party märket. Det jag hann göra under det dygnet jag stannade var att gå runt i säkert 3h och leta boende. Ville vara som argentinaren jag mötte på en buss: bara vara spontan med allt. Det gick ju sämst. Ett rum för fult, ett med oförskämd receptionist, ett var inte städat än, ett utan wifi (jag som var anti smartphone in i det sista, nu kan jag inte bo utan wifi :O )...Tillslut ville jag bara få av mig min ryggsäck så tog nästa hotell runt hörnet. Fick kolla rummet och det verkade okej Under dagen gick jag i affärer och satt vid stranden, väldigt fin badstrand och man kunde åka jetski <3 När jag skulle sova var det tusingfotingar i rummet och jag har fobi för maskdjur så det var verkligen fruktansvärt!! Sov dåligt ännu än natt och vaknade kl. 6. Efter att jag packat så bokstavligt talat sprang jag skrikande ut ur rummet då tusingfotingarna också vaknat. Fick en liten panikattack och tyckte just då att Thailand var hemskt.

Flydde till Koh Tao, med förbokat "lyx"boende via booking.



bild från Bangkok. "And why did i go there?" I still ask myself. The whole island was about the fullmoon party, at least where i was. Every shop sells t-shirts and souvenirs with the fullmoon party log, or alcohol jokes. All I did, on my only day there, was to try to find a hotel for 3h. i wanted to do like the argentina guy, spontanous. But went so badly. One room too ugly, one receptionist to arrogant, one room not cleaned yet, one without wifi (I was such an anti smartphone before, now I can't live without wifi :O ). Finally I just wanted to take off my backpack so decided to take the next hotel I saw. The room looked okey so I took it. During the day I went in shops, sat at the beach, a nice beach with jet skis <3 When i went back to sleep there were centipeds/ mille pattes in the room, again, that's my phobia, so it was terrible !!! I slept badly once again and woke up at 6 am. I letterly packed my thing and ran out screaming, cause the mille pattes had also woken up. Got a little panic attack and right there and then i hated Thailand. I went to Koh Tao and booked a luxury accomodation before hand! .



bild från Bangkok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela