friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Första intrycket av Mumbai 31 oktobet

Publicerad 2014-01-15 06:11:00 i Backpacking i Indien,

Allt guideböcker och filmer säger är falskt. Eller sant, men gånger tio!! Höll på att avliva i taxin, varm, trött o hungrig. Tutande heeeeela tiden dygnet runt säkert. Immigrationen oforskamd, vakten dum, taxibokaren sur, hjälpsam gubbe fräck och skulle ha pengar. Tiggare utanf;r taxin, overallt. Alla på vägen stirrar. Kommer aldrig våga gå ut! Ingen varm stad direkt. Hotellpersonalen var väldigt trevlig, nästan lite lurt. Jag litar inte på någon :/ :@ Inga affärer, bara ruskiga gator, skjul som är helt obegripligt hur folk kan bo i, mörkt, dystert, tokstollar på vägen. Herregud. Jag ska kyssa Sveriges mark, jag är så tacksam att jag är därifrån :O! Rummet funkar men lite dyrt för standarden ändå. Såg en spindel, aaaah, men ingen fara. Badrumsfönstret består av en pressening. Jaja. Annars kan jag ringa personalen för hjälp med allt. Kunde ringa för att få frukost till rummet gratis också :) och så kunde de följa med till marknaden och visa runt :P Och beställa taxi. Och låsa in mina grejer. Han räknade depositionen flera gånger, jag trodde jag hade gett fel men han ville bara vara nogrann. Han sa att detta var ett säkert område. Antingen förstod han fel, annars vill jag inte se ett osäkert ställe!



Everything that gudebooks and films say is wrong. Or true, but multiple with 10!!! I was dieing in the taxi; warm, tired and hungry. Horns non stop from the trafic. The immigration rude, the security guard stupid, the taxi booker angry, helpful man nasty and wanted money. Beggars outside the taxi, everywhere. Everyone on the street stares. I will never dare to go out! not a warm/friendly city. The hotel staff was so friendly, almost weird. i don't trust anyone :/ :@ No shops, only rough streets, sheds where it is incredible how people live in there, dark, gloomy, crackpots on the way. Oh my God, I will kiss Sweden's ground, I am so thankful i grew up there :O ! The room is ok, a bit expensive for the standard, saw a spider, aaaah, but no worries. The window in the bathroom is made of tarpaulin. Well. I could always call the staff for help with everything. Could also had free breakfast in my room :) They could also show me around. And order a taxi. And lock my things. The manager counted the deposition over and over again, i thought he meant i had given the wrong amount. But he was just showing me how careful he was. They told me this was a safe area. eEither he did not understan my question, or otherwise I don't want to see an unsecure place!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela