friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Trivandrum 28-31 January

Publicerad 2014-02-26 12:15:34 i Backpacking i Indien,

Trivandrum

Hela tre dagar, hinner nästan packa upp. En rickshaw förföljde mig ocj sa att på den gatan fick inga turister bo. Nehej sa jag ocj frågade några hotell. Verkade som han hade rätt. Men tänkte unte bo på hans provisionshotell för det.

Har precis duschat (håret luktar killparfym) och ätit bakelser. Håller på att äta mig igenom södra Indiens sötsaker. Och det har ju gått rätt fort med min aptit ;) Kul att ha en spegel i duschen också. Menmen, imorgon ska jag checka in på ashramet, med strikta regler. Två vegetariska mål mat om dagen, te, två yogalektioner, meditation, upp 5, isäng 22:30.
Fick lov att köpa nya kläder. Idag orkade jag inte täcka mig så hade urringat (BILD......).
8h promenad igår (heltidsjobb att gå på upptäcksfärd), idag bara 6h. Shoppade så mycket presenter och annat att jag fick köpa en resväska :O

Ibland behöver jag en chilldag. Då kan jag ligga och läsa 3h på hotellrummet. Brukar då tänka att personalen kanske tycker jag är knäpp som inte gått ut fast klockan är 12. Men vem bryr sig om det :P?
Haha jo, det här hotellet! De knackade på kl. 11 och undrade varför jag inte kommit ut och klockan redan var så mycket.

Enligt Lonely Planet (som för övrigt inte hjälpt mig så mycket, kanske för att den.är frpn 2006...) så skulle centrum i stort sett finnas på en 4km lång, traffikerad huvudgata. Och den var bra med affärer, extremt trafikerad, men hittade sen äntligen marknader gömda på andra mindre gator. Bra dag :)


Trivandrum
Three whole days, almost have the time to unpack. A ruckshaw fillowed me and told me that nine of the hotel on this street accepted foreingers. Ok I said and asked the hotels for a room. Seemed like he was right. But that didn't mean I wanted to go to his comission hotel.

Now I just had a shower (the hair smells boy purfume) and eaten bakery sweets. I am tasting all of the soutj India's sweets. And that has gone kind of quickly with my apetite ;) Nice with a mirror in the shower.
Well, tomorrow I will check in to that ashram with strict rules. Two vegetarian meals per day, tea, two yoga classes, meditation, up 5, sleep 10:30 pm.
Had to go buy new clothes. Today I didn't feel to cover myself so had a decolletage :O (picture above).

8h walk yesterday (full time job to explore) today only 6h. I bought too many gifts and stuff that I had to buy a new suit case :O
Sometimes I need a chilling day every now and then. It could be reading for hours at the hotel room. I always think then that the staff must think I am stupid staying in even though it is 12 o'clock. But seriously, who cares?
Well, this hotel! They knocked on my door at 11 asking why I weren't out at it was this much..

Lonely Planet (that btw doesn't help me much, could be because it was written in 2006), the centre should be on a 4km long trafficed main road. And it was good with shops, extremly busy, but after a while I fou d those markets, hidden on the small streets. Good day :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela