friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Ooty 22-24 Jan

Publicerad 2014-02-26 12:04:30 i Backpacking i Indien,

Ooty
Fanns med i boken, i en annan region låg det visst -Tamil Nadu. Tog väl 7h hit varav 3h bara uppåt. Helt sjukt fina vyer. Påminde om skidvägen upp till Habère Poches i Frankrike ;) Otroligt! Bara av att åka några timmar förändras så mycket.
Folk går runt i halsduk och jacka xD Men skratta bäst som skratta sist... Lätt att hitta hotell; hade ingen fläkt (rädd för smittsamma myggor :I ) Tur det, hade frusit ihjäl med fläkt! Toasitsen iskall. Kan inte duscha för kan inte vara naken! Måste köpa varmare kläder.

Ooty har fina trekkingleder, teplanteringar, tillverkare av choklad och en sjö. Centrumgatorna är små och shop-proppade, billigt.
Folket verkar trevligt.

Var och vandrade i 5h, såg såååå fin natur!! Har alltid föredragit stad framför skog. Men är väldigt skönt med det här också :)
Mötte sen en indier. Han betalade allt resten av dagen. Vi trampade båt, var i botaniska trädgården, handlade varma kläder. Han kunde knappt engelska så var väldigt jobbigt att kommunicera. Han ville inte lämna mig. Suck. Ville att jag skulle med honom till Bangalore, nej. Ville följa med mig till Kodai, nej. Ville dela rum men efter att jag sagt nej 25 ggr fattade han. Så han bokade biljettbtill Bangalore ensam, sen köpte han öl ich jag vet precis vad han ville.
Men jag sa att jag var gift, han fattade trögt. Sa att vi skulle sitta ensamma i mörkret bakom en byggnad och dricka...mmm, eller hur :S så naiv är inte ens jag.
Han trodde att jag skulle bli full på en halv öl. Var han som blev det! Efter att ha försökt några gånger med att närma sig och jag surt sagt åt honom så tog han plötsligt världens grepp och skulle hålla fast huvudet och pussas och jag blev så jävla arg! Skrek och sprang med andan i halsen till hotellet.
Förlåt Indien, men det finns såna idioter! Jävla puckon. Mamma och pappa, jag är väldigt försiktig och jag har kontroll, ingen oro! Jag ser skillnad på farligt och säkert :)

Imorgon blir det tåget (för att se fin utsikt (till Conoor för att byta till buss mot Kodai.

Ooty
Found it in the book, it was in another region -Tamil Nadu. Took about 7h, 3h of them just up the hill. Such an incredible view. Reminds me of the way for skiing to Habères Poches in France ;) Amazing! Just by going a couple of hours, the enviorment changes a lot.

People walk here with scarfs and jackets xD But shouldn't laugh...It was easy to find a hotel; without a fan (scared of beeing sick from mosquitos :I ) but fortunate, with a fan I would have frozen to death. The toilet is so cold I have to stand up... I can't be naked so can't take a shower. Have to buy warmer clothes!

Ooty has nice trekking roads, tea plantations, chocolate makers and a lake. The centre stteets are small and fulled with shops, cheap. The people seem nice.

I wandered for 5h, saw the stunning nature! Then I met a sticky indian. He payed the rest if the day. We went in a pedal boat, walked in the Botanic garden, bought warmer clothes. He wasn't very good in english, so had some difficulty with the conversations.
He didn't want to leave. He wanted me to join him to Bangalore, no thank's. He wanted to join me to Kodai, no thank's. He tried to make me let him sleep in my room, after 25 no's he finally booked his ticket to Bangalore, and bought us beer and I know what he tried to do. I said I was married, he didn't get it.
He said we should sit behind a building alone in the dark, haha yeah sure :S He thought I would get drunk, but he got drunk and tried to hold me so tight I was so mad, screamed to him and ran away to the hotel. Suck an idiot! Sorry India, but there are some morons even here. Mommy and daddy: no worries! I am careful and have the control. I know when it's dangerous or safe ;)

Tomorrow I take the train (to see the view better) to Coonoor for changing to bus to Kodaikanal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela