friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Munnar January

Publicerad 2014-02-26 12:09:50 i Backpacking i Indien,

Munnar
Nu börjar det bli jobbigt att flacka runt igen. Gillar inte riktigt bussresorna längre. Buss efter buss, nytt ställe varannan dag. Behöver vila och stanna på ett ställe en längre tid. Snart är drt yoga, men behöver vara i en storstad innan ;).

Kom fram efter 18. Kan inte förstå att jag behövde åka i 7h upp och ner bara för bussbyte. Försent att åka till Cochi så sover här. Hittade ett billigt hotell på en gång, ser ut som...ja, jag vet inte. Smalt, snett och litet. Mycket rörelse så inga djut i alla fall :)

Hann bara äta och kolla marknader och någon parad.
Dagen efter gick jag runt några timmar med ryggan (varför?? ) och väntade länge på att temuseumet skulle öppna.Munnar har bara tebuskar runt omkring och är delstatens testad. Museumet och "föreläsningen" var faktiskt väldigt intressant! Ska köpa massor med nyttigt grönt te nu! Konstigt att tefabrikens outlet sålde te för det dubbla priset bara..

Buss till Cochi, ca 6h. Satt med en indisk familj där dottern ville träna sin engelska. Hon var för övrigt 12 år men trodde hon var som Emil :O



Munnar
Now it starts to get heavy moving from one place to another every second day. And I don't really appreciate the buses anymore. I need to rest and stay at one place for a longer time. Soon it will be the yoga, but need to head to a big city before :)

I arrived after 6pm. I can't believe I had to go up-and downhill for 7h just to change the bus. Too late to go to Cochin so I will sleep in Munnar one night.
I found a cheap hotel right away and it's...well. It's very tiny, small and unstraight in the whole building. But a lot of movements so no animals at least :)

I just had the time to eat, go to markets, buy chocolate and watch a parade.
The next day I walked around with my backpack (why?? ) waiting for the tea museum to open. Munnar is the tea town of the estate and has only tea plantations around.
The museum and the information given were really intresting! So will buy so much healthy green tea now! Weird though that the outlet of the tea factory had twice the market price...

Bus to Cochin 6h.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela