friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Kodaikanal January

Publicerad 2014-02-26 12:06:31 i Backpacking i Indien,

Kodaikanal
Tog tåget (finare utsikt med buss ju) och fick veta efter många minuter att det inte gick tåg eller bussar dit jag skulle. En man hhälpte mig, ringde sun kompis som skuöle möta upp mig för han trodde inte jag skylle klara det själv :P
Åkte till Coimbatore där jag fick veta att jag npste åka till en annan busstation. De förklarade med för många undiska namn och för snabbt så jag undrade hur i all världen jag skulle minnas. En indier sa att den gula busseb där skylle till U (någonting). Hoppsde på den. Kom fram rätt och fick tillslut reda på att det bara gick bussar till Kodai på morgonen, så fick ta nästa buss och byta igen. Hann unte köpa mat och hann inte kissa (att veta om att man druckit en liter vatten ocj inte kan kissa de närmaste 4h...). Åkte med den till P (någonting). Väntade där på ett rätt otrevlugt ställe med lite för dröpligt folk.

Kommer komma fram 22 ich hoopas verkligen fp tag ihotell enkelt. Hittade ett engelskt par på bussen så ska höra om jag kan följa dem :)
Och jag hoppas ju att denna långa resedag är värd utsikten, som jag ju inte ens kan se i mörkret ;)

Faktiskt ännu kallare här! Trodde öronen skulle lissna då jag la huvudet pp kudden! Har nu inte duschat pp en vecka :$ finns inget varmvatten ju.

Jag promeneradd (vilken överasskning) runt utan karta och utan plan, så klart. Förutom hundar som begränsade min väg så var det fint men inget specielllt. För dimmigt också.
Förstpr inte varför jag är så trött jämt :( Fick liv att vila, så gick till en dator.
Sen åt jag frukost och gick lite till upp och ner för kullarna och sjön. Berg ich sjö <3

Nej, var inte värt den långa resan upp hit. Imorgon vidare mot Cochi i Kerala. Men verkade vara komplicerat, måste byta två gånger så får se om jag stannar i Munnar, ännu en berg-och dalstad.

Kodaikanal
Took that train (more beautiful view from the bus) and got to know after a lot of asking that there were no buses or trains to Kodai. Had been better from Ooty...
A man helped me explain how to do, called his tuktuk friend to help me out in the next city. He was really worried that I couldn't manage it :P

But later on I understood. I took a bus to Coimbatore where they explained what bus to take where with too many indian names and too fast. I couldn't register it all.
Another man told me that yellow bus was going to U (something). I took it. Arrived to another bus station but got to know that no buses from there were going to my place.

So had to took another bus to P (something) for changing to Kodai bus.
Didn't have the time to buy food, neither to go to the toilet. (To know that you just drank one litre of water and can't pee in the next couple of hours...).

Finally in P(still don't know the name) I had to wait for an hour in a rather nasty place with scary people.

I will arrive at 10 pm and really hope to find a hotel quickly. Met an English couple so will ask if I can join them :)
And I really hope that the view is worth this long travel day. The view that I can't even see because it's dark :P

It's actually colder here! Thought my ears would fall off when I put my head on the pillow! Haven't taken a shower in one wek now :$ but no warm water.

I walked in the morning (what a surprice) without a map nor a plan, of course. Except from the dogs and the fog it was a nice walk, but nothing special.

I can't believe I am so tired all the time. Had to rest, so went to a computer. Ate breakfast and then I walked again, up the hills, down the valleys and the lake.
Mountains and water <3

No, wasn't worth the long journey up here. Tomorrow off to Cochi in Kerala, but seemed so complicated again. Have to change three buses so I will see if I stay in Munnar, another hill station.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela