friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Hospet 12 Jan

Publicerad 2014-02-22 07:16:43 i Backpacking i Indien,

Hospet 12 jan Från ruinernas fina stad Hampi, mot Hospet för att ta nattbussen igen, tjoho! Träffade på min ideala reskompis från Canada! Livet kändes lättare och roligare helt plötsligt. Men efter 2h fick vi dela på oss då hon skulle till Nepal :( Efter det vet jag inte hur många glada och öppna indier jag hann prata med under mina 5h bussväntan. Svettig och klibbig som vanligt ska jag vidare till Mangalore på västkusten.
Ska möta upp Laksmi som jag delade lägenhet med i Goa som på något sätt lyckats få tillåtelse av sin familj att resa.



Hospet 12 jan
From the town of ruins to Hospet for changing to the night bus again, wihoo!
I met my ideal travel buddy un an Canadien girl! The life suddenly felt so much easier and funnier.
But after two hours we had to split up because she was going to Nepal :(

After that I don't know how many indians I met during my 5h waiting. Sweaty and sticky, as always, I'm going to Mangalore in the west coast.
I will meet up with Laksmi who I shatrd the apartment with in Goa. She managed to have the permission from her family to travel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela