friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Hampi 10-12 Jan.

Publicerad 2014-02-22 07:15:32 i Backpacking i Indien,

Hampi
Mot Hampi, med en biljett som jag bokat själv och hittills inga problem :) :)
Ska kolla ruiner, kolla tv och gå!
Sen hikea, massagea, yoga och ha kul i naturen. Får se hur det går med det ;) bra dag idag så jag hoppas att positiviteten kommer tillbaka :D

Kan.inte.sluta.läsa.boken :D
Äckligaste toan ever!!

Nattbuss som jag numera älskar, den senaste hade ingen fjädring så jag flög hela natten,mot Hampi. Träffade några backpackers, de flesta frpn England. Spenderade morgonen med de sjungandes och kollade soluppgången vid floden.

En ruinstad. Knappt någon stad bara tempel, flod och ruiner. Som en stor återvändsgränd. Ett litet "kvarter" där det finns guesthouses, restauranger och några affärer. Känns som att det inte var menat att folk skulle bo där.
Fick 24 missade samtal från en besatt indier, blev inbjuden hos en familj, gick på festival med indier- tjejer och promenerade.
Folket mer öppna och nyfikna utan att vara påflugna.
Bokade inger i förväg och levde för dagen. Försöker bli lite mer backpacker såhär mot slutet på resan ;)

Hampi
Toward Hampi, with a sleeper bus that I booked all by myself, and so far no problems ;)
I will watch ruins, watch tv and walk!
Then go hiking, have massages, yoga and have fun in the nature. Let's see hiw it turns out ;) Good day today, so I hope to save the positivity.
And can't.stoo.reading.my.book :D
Just went to the mist disgusting toilet ever!

Night bus that I now love, the last one without "bump stops" so I was flying all night, toward Hampi.
At the bus station I met a group of backpackers, mistly from England. I spent the morning with them singing and watching the sun rise at the river.

Hampi is a ruin town. Not even a town, like a dead end where it happens to be temples, a river and ruins. One little quarter where there are some guest houses, restaurants and some shops. Feels like it wasn't made for anyone to live here.

I got 24 missed calls from an indian, was invited to a family for bananas and chai, went to a festival with some indians- girls, and walked.
People are more open and curious here, without beeing too much.

I didn't book anything in advanced and lived for the day. I'm trying to be more a backpacker, when it's almost in the end of my travelling ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela