friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Appeley 25-28 January

Publicerad 2014-02-26 12:12:53 i Backpacking i Indien,

Allapuhza/Appeley
Nej, blev inte Cochin. Missade nämligen att hoppa av. Var fler vita som missade :P Men kom fram till Allapuhza istället, dit jag inte planerat alls eftersom det är turistigt på grund av backwater.

Ett drygo följde efter mig (hade en resort jag borde bo på), alltså dök upp på varenda gata. Tjatade och tjatade. Blev så less till den grad att jag gick mot bussen och skulle åka till nästa ställe :@!
Då kom en annan indier fram och gjorde reklam för sitt homestay. Blev att jag bodde där, tur det :)

Första kvällen två tyskar och en korean. Andra kvällen två spanskor.
På kvällen åt vi tillsammans hemlagad indisk mat som ägarens mamma lagat, alla fick lov att sjunga sånger från sitt land, pratade om resor...Kul :D
Wifi, gratis te och hänga ut tvätt fick jag också, dessutom billigt boende.

Staden gillade jag också. Väldigt rörigt och många säljare på centrumvägen, men bara några meter in på en annan gata kom man till "byn" med fina, stora hus, kanaler och kokospalmer.



Allapuhza/Appeley
No, not Cochin. I missed the bus stop, not only me, other white people did as well :P But I went to Allapuhza/Allepey instead, where I hadn't plan to go cause of the touristy backwaters.
A boy followed me all over the town (wanted me to stay at his resort), he really showed up at every street I went and behaved annoyingly. He was annoying to that point I was on my way back to the bus to go to another town :@! Then another indian came at made advertising about his homestay. Sounded good so I took it, lucky I did :)
The first night there were two Germans and one Korean. The second night two from Spain. In the evening everyone ate the homecooked food from the owner's mother, everyone had to sing songs from their country, we talked about travels...so fun :D ( btw the dad to one of the Spanish was a famous singer ;) )
I could use the wifi, drink free tea and put my washed clothes to dry also, and a cheap stay.

I also liked the town itself. Very busy on the main street, but just a couple of metres away you were walking in the "village" with big, nice houses, canals and coconut palms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela