friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Första dagena i ChiMai

Publicerad 2013-10-13 13:07:00 i , Backpacking Thailand,

Bussen hämtade mig visst 18 inte 6, så hade en extra dag. Ville inte åka därifrån, gillar Bangkoks utbud av allt :D hittade en stor (såklart) park med utegym, fotmassage, fontäner och musik. Satte mig och njöt ). Hade ju gärna gått runt där med någon. Fast hade jag gått runt med någon hade vi aldrig gått dit. Vägen var lång och komplicerad och jag visste inte att det var dit jag skulle :) En dam hämtade mig vid hotellet, tog min biljett och åkte minibuss till stationen med två hippies och två tyskar. I den stora bussen mot Chiang Mai var det fullt och jag fick platsen längst fram bredvid munken.men han nekar mig platsen och det blev en stunds förvirring innan vi förstod att han inte ville sitta med en kvinna. Fick sitta bredvid en trevlig argentinare istället som jag säkert sov på med tanke på hur trångt det var. Mitt säte gick inte att fälla upp, chauffören gäspade första gången runt kl. 21 och det kröp djur lite varstans. Men efter 11h (11h!!!) var vi framme. Jag försökte få tillbaka min biljett/ voucher. Personalen förstod inte och åkte iväg. Där står jag utan bevis. Hittade sen en annan voucher i väskan gällande hotellet :P fick vänts 2h, trodde jag blivit lurad! Men inte, och vilket hotell! Personligt, litet och väldigt bra service: Panda House, säger ju allt! Till centrum tog det ca 4h, hem 10 min, så ligger bra till märkte jag... Lyckades pruta från 380 till 280 baht, vad tycks om mina nyblivna skills?! :) Imorgon trekking. Ska också förlänga en dag här, och göra linbana. Ååååååh längtar redan :D. Dock fixar jag själv, t är så jävla arg för att jag var så klantig och bokat via infon! Hade blivit hälften så dyrt :@ inte mycket pengar, men ändå. Att bli lurad... :S The first days in Chiang Mai The bus picked me up at 6 pm, not 6am, so had another day. Didn't want to leave! Liked Bangkok, everything! Foumd a big (of course) parc with a gym, foot massage, fontains and music. Sat down and enjoyed. Had prefered beeing there with somebody. But also, if I were there with somebody, we wouldn't had gone there. The way was long and complicated and i didn't know I was going there ;) A lady met me at the hotel and walked me to the bus, took my ticket and went with a mini bus to the bus station with two hippies and two germans. In the big bus toward Chiang Mai it was full, and I got the last seat beside a monk. He didn't want me to sit there and after a minute of confusment, someone realized he wasn't supposed to sit with a woman. So I sat beside a nice argentina guy instead, and knowing how little space there was, I think I slept on his shoulder during the night. My seat was stuck in the lay-down position, the driver yawned after only 3h and there were insects all over the bus. After 11h (11h!!!) we arrived. I tried to get my ticket, voucher, back. The staff of the bus didn't understand, and went away with the bus. There I was. Without evidence of my travel. But found another ticket for the hotel in my bag :P Waited 2h for someone to pick me up, I thought I had been fooled! But nono, and what a hotel! Personal, small and very good service: Panda House. Into the centre it took me 4h by walk, to go home only 10 minutes. So the location was actually good if you took the right way... And succed with my bargain skills, from 380 baht to 280 baht :) Tomorrow trekking. Think I will stay one more day to to ziplining also. Aaaaaah can't wait :D But will book it my self. Am so angry that I let other people book for me! Dubble expensive! Not much money, but still. Beeing fooled... :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela