friggolitenpk.blogg.se

Jag är en kvartssame som älskar att resa och dras till aktiva och turistfria ställen, eller Frankrike. Målet med mina resor är att uppleva lokalkulturen och nya äventyr och de får gärna innehålla utövande av sport. Jag reser ekonomiskt och transporterar mig oftast till fots.Jag har bl.a. varit au pair, jobbat i Norge, pluggat i Frankrike, backpackat i Thailand, Indien och Japan, Costa Rica och Panama och rest mycket i Europa.

Fem dagar, Chiang Mai 12 oktober

Publicerad 2013-10-12 11:49:00 i , Backpacking Thailand,

Har tankt ta dagarna lite som de kommer. Har bara bestamt Bangkok, Koh Chang, Indien. Senare kanske Vietnam, Kambodja, Hongkong...Efter ett helt ar av hart jobb ;) och de sista veckorna i en resvaska och alltid pa vag nagonstans ville jag bara ha semester. Men amerikanskan drog med mig till en turistinfo och aaah det var sa viktigt att boka nu. De var tydligen bast och det kan bli sa dyrt annars. (Tror att alla ar i maskopi med alla pa att tjana pengar). Turistinfon ville ocksa ha pengar (brukar inte de bara hjalpa till? Inte forsoka salja mesta mojliga?), de ville boka langa, stora paket. Det vill inte jag. Och bokar jag massor sa langtar jag hela tiden till nasta grej. Man ska ju vara i nuet :) Koh Chang hade daligt vader nu, sa inte dit. Om jag ville pa fuullmoon party i soder maste jag boka pa en gang och gud vad de puchade! Jag ar ju ratt sa velig sa kunde inte bestamma just da.Kunde inte sova sa bra for lag bara och tankte pa hur ensam jag var, om jag skulle hem, byta land, pa fullmoon party eller till norr :P.Pratade med Linnea <3 och allt blev battre. Ska till Nya Zeland i december!Men bokade i alla fall elefanttrekking i Chiang Mai i norr. Tydligen populart och jag kommer sakert fa malaria och ogoninfektion eftersom han fragade om jag ville ha billigt backpacker boende. hans billiggrans kanske inte ar samma som min. Jaja. Bara 2 natter i djungeln, sen tre dagar i Chiang Mai stad. Ska anda bli sa spannande :D Sen tillbaka till Bangkok och ner till sodra Thailand, till Koh Samui. Inget fullmoon party, hellre snorkling. Five days, Chiang Mai, Thailand Had to take day by day. Was thinking about Bangkok, Koh Chang, India. Later maybe Vietnam, Kambodja and Hongkong... After a whole year of hard work and the last couple of weeks in a suit case, all I want is holiday ;) But the american took me to a tourist info and said it was really important to book now. This tourist info was the best one, she said, and therwise it can be so expensive (I think every one here works together...). The info also wanted money (shouldn't they just inform??), they wanted me to book long, big package tours. I didn't. And if I book, I always longing for the next and next place. And you have to live for the day ;) Koh Chang had bad weather, so not there. If I wanted to the fullmoon party in the south I had to book right now, goood they pushed me! I am so slow so couldn't really book before think about it. But couldn't think about it, just thought about how lonely I was, if I wanted to go home, change country, go to fullmon party or to the north :P Spoke to Linnea (who has been backpacking in Asia before and now do it Australia) and suddenly everything felt better. So will go to New Zeeland with her for christmas! I finally booked elephant trekking in Chiang Mai. Apperently a popular thing to do. i will surely get malaria or some eye infection, cause the booker asked if I wanted a cheap backpacker accomadation. maybe we don't have the same "cheap" limit. Well, only two nights in the jungle, then three days Chiang Mai. But will be so exciting :D Then back to Bangkok and down to the south of Thailan, to Koh Samui. No fullmoon party, prefer go snorkeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida

Jag är från Dalarna, bor nu i Stockholm och pluggar till socionom. Jag älskar träning, att upptäcka och att resa :D Jag har studerat i Normandie och varit au pair i Rhône Alpes, Frankrike, jobbat i Norge, backpackat i Asien och Centralamerika.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela